kolmapäev, 24. juuni 2015

ANNU ajaloo tv koolitöö.
Pildi järgi jutt teha,
Pildil olid siis mehed mere ääres laevaga (Arvatavasti Ameerika avastamisest).

 Imelikud külalised.

Ärkasin ühel hommikul hirmsa sagina ja häälte kõmina peale ülesse. Kui kuidagimoodi silmad lahti sain, nii nina onnist välja pistsin. Ja ma nägin! Merelt tulevad mingid imelikud puust asjad, mis liiguvad vee peal!!!Siin polnud elu seeski peale meie muid inimesi käinud. Jooksin siis kähku pealiku juurde, et viin talle ka põnevaid uudiseid. Äkki siis näeb, et ma polegi mingi niisama mitte midagi tegija. Aga pealik oli juba üleval ja seisis ülejäänud saareelanikega vee äääres. Ma magasin kõige kauem?
Nendest imelikest asjandustest tulid mingid imelikud mehed, imelikes riietes ja rääkisid imelikus keeles. Pealik andis meile märku, et me oma kõige väärtuslikumad ajsad külalistele annaksime. Et äkki on nad mereröövlid. Aga ei, nad võtsid meie asjad vastu, naeratasid ja tänasid kummardades. Nii ma oma kullast karikast ilma jäingi. Oleks nad siis midagi vastugi andnud. Lohutasin ennast sellega, et ega ma üksi pidanud oma asjadest loobuma. Ja kuna ma olen teada tuntud sportlane, vähemalt minu saarel, siis küll uue karika võidan.
Kolm neist võõrastest võtsid kaks puutoigast ja tegid sellest risti, mille nad rannas veepiirile üles seadsid. Nüüd ma ei saanud hoopiski midagi aru, kas keegi on maha maetud? Millest ma ilma olen jäänud?
Need imelikud võõrad jäid meile mitmeks ööks. Enamus aega vestlesid nad pealikuga, kes ka imelikul kombel seda nende imelikku keelt oskas.
Hiljem rääkis pealik meile pikalt ja laialt, kes nad tegelikult olid ja et meie saar ametlikult nime ja et me saame nüüd maailmakaardile. Ma muidugi ei saanud aru, et kes me siis siiamaani olime ja kas teisi inimesi on siis veel olemas? Kas teised on nagu meie, või nagu need võõrad. Mis mõttes saame maailmakaardile, mis koht see veel on? Kas sinna saab ainult nende imelike veel peal liikuvate asjadega? Ja miks see rist sinna üles pandi  ja mngi imelik sõna "COLUMBIA" kirjutatai?
Otsustasin vanaisa üles otsida ja saagu, mis saab, oma küsimustele vastused saada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar